Close this search box.

Nyhet, Evenemang

Gula Bandets vandringspris

golf

Det var en dag fylld med spänning och skicklighet när årets upplaga av golftävlingen ”Stiftelsen Jesper Lindbloms minne” hölls på Hökensås golfklubb i Hjo.

Med över 30 tävlande som kämpade på den gröna banan, var det Jimmy Falkcrona som visade sig vara den oslagbara spelaren och belönades med det prestigefyllda Gula Bandets vandringspris. Falkcronas svingar och spelstil imponerade på både konkurrenter och åskådare. Priset överlämnades av Tor Cavalli-Björkman från Sveriges Veteranförbund. Andra och tredje plats togs av Mats Ehn och Jon Stewén. Lagtävlingen var också en höjdpunkt, där det vinnande laget bestod av Per Enkusson, Fredrik Geijer, Jimmy Falkcrona och Mikael Darheden. Deras samarbete och skicklighet bidrog till deras framgång på golfbanan.

Arrangörerna av evenemanget, Stefan och Anna Jonsson från ”Jespers Minnesfond,” riktade ett stort tack till alla deltagare som gjorde tävlingen lyckad. Golftävlingen ”Stiftelsen Jesper Lindbloms Minne” har återigen bevisat sig vara en plats för sportslighet, gemenskap och minnen, och Jimmy Falkcrona har blivit en värdig vinnare av det åtråvärda Gula Bandets Vandringspris. Stiftelsen Jesper Lindbloms Minne har grundats av Jespers familj för att hedra hans minne.

Jesper stupade under tjänstgöring i Afghanistan 2005. Han tjänstgjorde vid Försvarsmaktens specialförband. Stiftelsen har skapats för att hedra hans minne, men också för att uppmuntra föregångsmannaskap, kamratskap och ledarskap under svåra förhållanden. Dessa egenskaper var särskilt framträdande hos Jesper.

Dela på facebook
Dela på linkedin