Close this search box.

Vi presenterar serien – ”I rikets tjänst”

afgh

Sveriges Veteranförbund & Gula Bandet presenterar: "I rikets tjänst" en spännande Youtubeserie i fem delar om svenska utlandsinsatser

Serien tar dig med på en resa genom svenska utlandsinsatser, där hjältar skapades och liv förändrades för alltid. Titta på vår Youtube-kanal och upplev dramatiken, dramatiken och modet hos våra medlemmar, Sveriges utlandsveteraner.

Avsnitt 1 Libanon: Döden i skjulet

Avsnitt 2 Tsunamin: Få hem dem

Avsnitt 3 Kosovo: Håll linjen

Avsnitt 4 Cypern: Tre månader, ett helt liv

Avsnitt 5 Afghanistan: Alla kommer inte hem

För att erbjuda en mer spännande och engagerande berättelse om Sveriges veteranförbunds medlemmars utlandsinsatser har förbundet tagit hjälp av TV-personligheten Melker Becker att producera en serie i fem delar för att öka förståelsen för vad man har varit med om under sin tid i rikets, och många gånger FN:s tjänst.

Vi strävar efter att attrahera en bred tittarskara och samtidigt skapa en plattform för opinionsbildning genom dessa filmer, säger Melker Becker entusiastiskt. Vi vill visa att våra svenska utlandsveteraner har gjort verklig skillnad för världsfreden och att de ska vara stolta över sina insatser.

Filmerna, på veteranförbundets Youtube-kanal, tar oss med på en händelserik resa genom svenskarnas mission i Libanon och därefter följer filmer om hjälparbetet efter tsunamin, händelser från i insatserna i Kosovo, Cypern och Afghanistan.

Genom att presentera dessa filmer önskar vi att dra till oss en stor publik och ge dem en upplevelse som är både inspirerande och hjärtevärmande. Vi vill visa att de modiga svenska veteranerna har stått på frontlinjen för att skapa fred och säkerhet runt om i världen. Genom dessa berättelser hoppas vi kunna öka kunskaperna om deras insatser och främja en större förståelse och uppskattning för deras uppoffringar, säger Melker Becker.

Dela på facebook
Dela på linkedin